strace a kpsewhich

Petr Olsak petr at olsak.net
Wed Jan 11 13:04:57 CET 2006

On Wed, 11 Jan 2006, Zdenek Wagner wrote:

> Pozna se to prikazem kpsewhich cslatex.fmt
> Pokud chcete vedet, kde se hledaji soubory *.fmt, zadejte prikaz
> kpsewhich -show-path fmt
>
> Program kpsewhich je ten spravny nastroj na zjistovani. proc se pouzivaji
> jine soubory, nez byste chtel.

kpsewhich znam, ale neni tak spolehlivy, jako strace. Pomoci strace
zjistim snahu skutecne testovaneho programu hledat nejaky soubor (vcetne
vyvoje, kde vsude stoura, nez ho najde), zatimco kpsewhich muze byt
binarka z jine distribuce TeXu s jinymi vlastnostmi hledani nez testovany
program. Navic ma kpsewhich mnozstvi nezapamatovatelnych parametru, ktere
specifikuji, co za druh souboru se ma hledat a za jakych podminek nazvu
programu (parametru argv[0]). Kdyz clovek parametry ke kpsewhich napise
spatne, stejne se nic nedozvi. Zato strace je absoulutne spolehlive a
staci mi pamatovat si jeho parametry -o a pripadne -f (pro trasovani
forkovanych procesu). A funguje i mimo TeXove distribuce. Proto radim
pouzit strace.

Zdravim

Petr Olsak

PS. Oprava: strace -o out pdfetex -fmt=csplain story.tex
(tedy nikoli -format).