pdftex: cmap & microtype

Jano Kula jano.kula at tiscali.cz
Mon Feb 27 11:00:58 CET 2006

Vit Zyka wrote:

> CMAP je svazan s danym fontem. Microtype (hz-algoritmus) pouziva ke
> kazde horizontalni velikosti jiny (geometricky deformovany) font. Kazdy
> radek pak muze byt jinym fontem. Tuto zmenu dela pdftex implicitne.
> Zmenu CMAP vsak balik cmap dela explicitne predefinovanim prepinacu
> fontu. Odpoved tedy zni: obecne to zatim nikomu nemuze fungovat.

Skoda, to je uz podruhe, kdy se musim vzdat pouziti hz-algoritmu.

Poprve jsem na autoexpanzi musel zapomenout, kdyz jsem v PDF potreboval
sazet objekty slozitejsich tvaru a nedokazal jsem PDFtricks pouzit
uvnitr nove definovaneho makra. Podle vseho to taky nejde, tentokrat
kvuli omezeni PDFtricks. Nezbylo nez pouzit PStricks a postupovat bez
autoexpanze starsi cestou dvi->ps->pdf.

Kdyby tady nekdo dobre znal PDFtricks a dokazal je pouzit i v definici,
at se, prosim, ozve. V novem vlakne bych pak uvedl minimalni priklad.

> Pochybuju, ze by vyvojari pdftexu vlozili zmenu CMAP do kodu
> hz-algoritmu. Myslim si to proto, ze se uvazuje o reseni mnohem
> obecnejsim, ktere nevyresi jen tento problem, ale i moznost pouzivat
> hz-algoritmus s TrueType (a v budoucnu i OpenType) fonty. Deformace se
> nebude delat na fontu (Font Matrix), ale na obecnem textu (CM).

Z dlohodobeho hlediska je Vase odpoved povzbudiva.

> Vit Zyka

Jano Kula