LateX

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Feb 21 14:48:26 CET 2006

On Mon, 20 Feb 2006, Petr Mikulik wrote:

> Mohl byste sem pak poslat reseni pro table i figure? (Zrovna minuly tyden se
> mne na totez take nekdo ptal.) Bylo by uzitecne pro ne najit nejake rozumne
> pojmenovani.

\newenvironment{myfigure}{\edef\@captype{figure}}{}
\newenvironment{mytable}{\edef\@captype{table}}{}

Zrovna vcera jsem pro kolegu vytvarel makro, aby mohl obtekat obrazky a
pridavat k nim \caption. Protoze se mi nechtelo studovat komplikovane
LaTeXove balicky a je nutno mit plnou kontrolu nad tim, kam se obrazek
vlozi, pouzil jsem pro obtekani makro \oblom z TBN a prostredi pro
neplovouci obrazek zadane sirky jsem definoval takto:

\newenvironment{specfigure}[1]{%
  \edef\@captype{figure}\vbox \bgroup \hsize #1\relax}{\egroup}

Pouziva se to takto:

\leavevmode
\vadjust{\noindent
\raisebox{-posundolu}[0mm][0mm]{%
\begin{specfigure}{sirka}\noindent
\includegraphics{...}
\caption{...}
\end{specfigure}%
}}
\oblom sirka_odsazeni od pocatecni_radek odsadit pocet_radku
Text odstavce...

Pokud ma byt obrazek vpravo, musi byt sirka_odsazeni zaporna a uvnitr
\vadjust se oba \noindent vymeni za \hfill. Pokud je takovych obrazku
malo, je pohodlnejsi usazovani metodou pokusu a omylu a odmereni rozmeru
napr. v gsview.

> Diky,
>    Petr Mikulik

Zdenek Wagner