Nastavenie dlzky jednej strany

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Feb 16 13:25:26 CET 2006

On Thu, 16 Feb 2006, Marcel Abas wrote:

> Zdravim vsetkych.
>
> Potreboval by som poradit s nasledovnym. Potrebujem zmenit nastavenie
> dlzky jedinej strany v ramci celeho dokumentu.
> Chcem na nu totiz umiestnit dve tabulky, ktore sa mi ale na nu
> nezmestia. Pritom, ak tieto tabulky vkladam v ramci samostatneho
> dokumentu s nastavenim
> \textheight27cm, tak je vsetko v poriadku.
>
> Vopred dakujem za kazdu dobru radu

Stranku muzete prodlouzit prikazem \enlargethispage{rozmer}. Pokud
pouzijete hvezdickovou variantu \enlargethispage*{rozmer}, stahnou se
vsechny "gumove" vertikalni mezery na minimum. To plati pro pripad, ze
mate na strance normalni (neplovouci) objekty. Pokud vkladate tabulky v
prostredi table, pak je problem nejspis jinde. Plovouci objekty totiz musi
zabirat jen urcitou cast stranky a nejaka minimalni cast musi obsahovat
text. Tento problem obejdete nasledujicimi definicemi:

\renewcommand\topfraction{1}
\renewcommand\bottomfraction{1}
\renewcommand\textfraction{0}

> S pozdravom       Marcel Abas