problém s \newpage pri \include v LaTeXu

Martin Šanda martin.sanda at balustrada.cz
Sun Feb 19 21:09:22 CET 2006

Dobrý den!

Řeším zajímavý problém s nímž jsem se zatím nesetkal.

Při dvojsloupcové sazbě pomocí \twocolumn (v prostředí "article") se po
použití \newpage zalomí pouze sloupec a nikoliv celá stánka (pokud tedy nejde
o pravý sloupec) To mi vyhovuje. Zjistil jsem ale, že když načítám
pomocí /include soubor  tak se další následující text (ať už natažený pomocí
jiného \include, nebo přímo v hlavním dokumentu zalomí vždy na následující
stránku a to i když nepoužiji vůbec žádné \newpage.

Samozřejmě to celé můžu vyřešit tím, že to na závěr opět všechno nacpu do
jednoho souboru, ale to není moc pohodlné. Také mi není moc jasné, proč to
dělá. Měl jsem zato, že /include normálně natáhne text souboru a dál s ním
nakládá jako s jiným textem.

Je to chyba nebo vlastnost?
Jak to udělat, aby to nedělalo?

--
S přáním mnoha dobrých věcí
Martin Šanda

Student DU na FF UK: http://udu.ff.cuni.cz
Redaktor časopisu Bratrská rodina: http://www.cb.cz/rodina/
HomePage: http://www.balustrada.cz/osobni/
Nezavirováno -> mým operačním systémem je Linux