\righthyphenmin pro slovak.sty

RNDr.Ladislav Ševčovič Ladislav.Sevcovic at tuke.sk
Thu Feb 9 13:45:47 CET 2006

Predmet: Re: \righthyphenmin pro slovak.sty

Dobry den.
> Ještě jednou zdravím,
>
> všiml jsem si, že ve slovak.sty z cslatexu se pro slovenštinu
> nastavuje \righthyphenmin=3 (stejně jako pro češtinu), ale v
> babelovském slovak.sty se nastavuje \righthyphenmin=2. Jako poslední ten
> soubor měnila zřejmě Jana Chlebíková v roce 2001, takže
> předpokládám, že je alespoň nějakým způsobem udržován a je to snad
> záměr(?).
>
> Chcem sa spýtať bratov Slovákov, či je to správnejšie v cslatexu, alebo
v > babelu. Čo tedy?
Podla mna to nie je jazykovy problem, lebo slova sa delia podla istych
kodifikovanych pravidiel (pozri napr. v knizke Ladislav Navratil, Jozef
Simurka: Pravopis-prakticka prirucka slovenskeho pravopisu, Enigma, Nitra,
2002, str. 32-36). Ide tu skor o typograficky vzhlad vyledneho dokumentu,
potom cslatex to "robi dobre" (podla ustalenych, prijatych typografickych
pravidiel).

P.S. Prikladam moje kratke zhrnutie pravidiel.

> S pozdravom,
> Petr Tesařík

S pozdravom
--