uprava eps suboru - psfrag

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Tue Dec 19 16:39:07 CET 2006

Rudo Blasko wrote:
> zdravim,
> chcem sa opytat, ci existuje vo windows editor,
> pomocou ktoreho by som mohol upravit eps subor tak,
> aby som mohol don vlozit popisy vyuzivajuce psfrag
> (v linuxe sa to da napr. oklukou pomocou xfig)
> za radu dakujem   rblasko

Nepouzivam ani Windows ani psfrag, takze odpovim jen dost obecne.
PostScript je programovaci jazyk, takze muze obsahovat slozite procedury.
Lze jej editovat libovolnym ASCII editorem, ale to malokdo umi a asi
to neni to, co byste chtel. Nejaky WYSIWYG editor EPS souboru zrejme
z toho duvodu neexistuje, existuji ale programy, ktere umoznuji prevest
EPS obrazek do formatu nekterych obrazovych editoru. Osobne vim o
dvou moznostech:

1) pstoedit (na CTAN, i pro win) prevadi EPS do rady formatu, z nichz
vetsinu
neznam, ale temer jiste k vetsine z nich patri nejaky editor. Treba na
dxf muzete pouzit
AutoCAD :-) Urcite lze pouzit MetaPost, pripadne MetaGraph.

2) soucasti distribuce GhostScriptu je soubor ps2ai.ps.  To je v PostScriptu
napsany program, ktery prevadi EPS do AI formatu - Adobe Illustrator.
Existuje snad i nejaky freeware nebo shareware editor pracujici s AI
formatem
(PageDraw ???).

Slusnejsi editory pak umoznuji ulozit vysledek opet jako EPS. Asi ale nelze
zarucit, ze ty prevody projdou vzdy dokonale a muze se stat, ze prevodni
program bude muset nektere puvodne vektorove objekty vyrastrovat, cimz
se zhorsi kvalita obrazku. Takze vyber vhodneho formatu + editoru bude
nejspis potreba vyzkouset.

S pranim uspechu,

Lubos Kloc