escape-nutie verbatim-u

David Nečas (Yeti) yeti at physics.muni.cz
Sun Dec 17 16:44:58 CET 2006

On Sun, Dec 17, 2006 at 04:02:54PM +0100, kosik at fiit.stuba.sk wrote:

> Uz len tomu dat nejaky pekny LaTeXovsky kabatik vo forme nejakeho
> prostredia. Problem ale s verbatim prostredim je, ze sa takemuto
> zaobaleniu vzpiera. To, co by som potreboval je, aby sa
>
>    \begin{verbatim}
>
> vyskytaval v ramci druheho parametra `newenvironment' prikazu a aby
>
>    \end{verbatim}
>
> bol umiesteny v tretom `newenvironment' prikaze. Zial, toto LaTeX to
> tam predcasne prozvinie. Existuje nejaka moznost ako
>
>    \begin{verbatim}

>    \end{verbatim}
>
> nejako "zaquotovat"?

Jelikož to \end{verbatim} je delimiter argumentů makra
\@xverbatim, musel byste zařídit, aby ho TeX viděl při
hledání konce argumentů -- tj. aby se ta věc, v níž by byl
schovaný, expandovala ještě předtím. Což jde špatně.

Já bych okopíroval definici prostředí verbatim z latex.ltx
(je to <60 řádků včetně \verb a hvězdičkových variant)
a vytvořil nové prostředí jeho úpravou -- budete tak mít
zároveň kontrolu nad tím, co se děje se speciálními znaky
a nebudete muset spoléhat na to, že jim \begin{verbatim}
nenastaví kategorii na 11.

Kód verbatimu není zrovna průzračný, ale naštěstí mu
nemusíte detailně rozumět, stačí s/verb/colorverb/g,
dopsat do \def\colorverbatim své značkovací znaky (ty musí
být aktivní také v době čtení definice makra, viz TBN str.
25 a dále), a chcete-li použít pro značkování nějaký znak,
který stantadní verbatim znormálňuje, změnit v definici
\dospecials na analogické makro, které požadované speciální
znaky vynechává.

Yeti

--
Whatever.