Problem dvips

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Aug 23 23:10:36 CEST 2006

2006/8/23, jan.busa at tuke.sk <jan.busa at tuke.sk>:
> Zdravim,
>
> stretol som sa s nasledujucim problemom:
>
> Pri volani programu dvips dostavam hlasku:
>
> This is dvips(k) 5.95 Copyrighr 2005 Radical Eye Software
> (www.radicaleye.com)
> " TeX output 2006.08.23:2135' -> mmcp2006.ps
> C:TeXlive\bin\win32\dvips.exe: ! Couldn't find header file arial.ttf
>
> Pricinou je zrejme prilozeny eps-subor, ktory bez problemov vidim v
> gsview-e. (Pouzivam WinXP).
>
> Mam zle nainstalovany TeX, ci mi chyba nejaky prepinac programu dvips,
> alebo v com je chyba?

Chyba je primárně v tom fig1.eps. Ten totiž předpokládá, že budete s
obrázkem pracovat v systému, kde je instalován font ArialMT. Já jej
nemám ani v OS/2 ani v Linuxu ani v tiskárně HP LJ 4M ani v gsview.
Gsview to řeší tím, že zobrazí hromadu chybových zpráv (viz File/Show
messages) a nakonec zvolí font Nimbus, takže to vypadá celkem
obstojně. Tiskárna ohlásí PS error (resource not found) a nevytiskne
nic. Osvitka (v závislosti na nastavení) buď ohlásí stejnou chybu,
nebo místo chybějícího fontu použije Courier.  Program dvips zřejmě
interpretuje %%IncludeFont. Nejsprávnější řešení je vygenerovat
fig1.eps tak, aby font ArialMT byl v něm vložen, jinak si s tím budete
dlouho hrát, než to bude fungovat i při přenosu na jiný počítač a při
tisku na všech zařízeních.

--
Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/