Jeste PDF a Adobe Reader

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Fri Apr 28 06:47:49 CEST 2006

Zdravim,

On Thu, 27 Apr 2006, Jiri Rybicka wrote:
> Tak neco podobneho zcela normalne pouzivam, jen se mi nepreklada
> automaticky, ale kdyz stisknu urcitou klavesovou kombinaci v editoru.
> Provede se preklad, pokud prepnu do okna gsview, vidim vysledek a mezitim
> se mi automaticky znovu spusti editor a kurzor nastavi na pozici, kde byl
> pred prekladem.

Momentalne ani mne to nepreklada automaticky (lebo gsview aj tak
neukaze subor). Ked stlacim urcitu klavesu, tak mi automaticky vybere
vhodny blok okolo kurzoru a potom len tento blok preklada, spusti DVIPS
a nakoniec aj gsview (takze ja nemusim ani kliknut na gsview). Ked som
si to prezrel tak zrusim gsview a som spat v editore (presne tam, kde
som bol). No a keby sa preklad spustil na beznu klavesu (medzera, \\, }
etc.), tak by to bolo este lepsie (vtedy ale treba, aby gsview ukazal
zmeneny subor automaticky - teda ked nie je aktivny), lebo by sme
nemuseli nic klikat navyse - iba pisat a obdivovat vysledok v hornej
casti obrazovky.

> Myslim, ze automaticky preklad neni az tak nutny, prelozit dokument je
> vhodne po urcite zmene, kdy jsou napriklad dopsany prikazy, uzavreny
> skupiny apod.

Vsak prave - ked som dopisal prikazy -> pusti preklad automaticky
             ked som uzavrel skupinu -> pusti preklad automaticky
             ked zacinam novy odstavec -> pusti preklad ......

Teraz to treba odklikat, potom nie - alebo to bude treba robit ovela
menej krat. Ja napriklad casto pisem take clanky, kde je iba par
riadkov textu a ostatne su rovnice. Kazdu rovnicu hned pri pisani
chcem vidiet, lebo vtedy ju mam v hlave a aj na papieri tam ukazuje
sipka (pravitko). Takze pri 50 rovniciach je to minimalne 50 prekladov
iba na rovnice (ked urobim galibu, tak to prekladam aj viac krat) -
furt ma to seka, ze musim este aj buchnut na klavesu F6.

Zdravim
Ladislav Bitto