plain TeX a cestina

Dusan Knezo dusan.knezo at tuke.sk
Tue Apr 11 18:05:12 CEST 2006

Dobre podvecer,

zda sa mi, ze p. Studeneho trochu pomylila veta

TeXnicCenter is an integrated development environment (IDE) for developing
LaTeX-documents on Microsoft Windows (Windows 9x/ME, NT/2000/XP).

z popisu TeXnicCenter.
Myslim, ze "TexnicCenter  se zna" ku vsetkemu, co mu spravne nastavime. Na
katedre
som instaloval kombinaciu MikTeX + TeXnicCenter na niekolkych strojoch
a na vsetkych bez problemov uz niekolko rokov funguju poslovencene formaty
LaTeXu
i AMSTeXu (s vystupmi do DVI, PS, PDF).

Nemam sice ziadne skusenosti s csplainom, ale tak narychlo som

1. vygeneroval v MikTeXu fomat plntxcs (prepacte ten nazov) s parametrami

Format Name: plntxcs
Compiler: e-TeX (Extended Mode)
Input file Name: csplain.ini
Output File Name: pltxcs.efmt
Preloaded Format:

2. v MikTeX Options-General som odklepol Refresh Now

3. v TeXnicCenter-Build-Define Output Profiles... som vytvoril novy profil
csplain => DVI
s parametrami

Zalozka (La)TeX:
Path ... : C:\texmf\MiKTeX\bin\pltxcs.exe
Command ... : --src -interaction=nonstopmode --tcx=cp1250cs "%Wm"

Zalozka (La)TeX:
Path ... : C:\texmf\MiKTeX\bin\yap.exe
Command: -1 "%bm.dvi"

4. skusmo som zobral adresara C:\texmf\doc\plain jeden zdrojak, vpisal som
do neho
par slov s diakritikou, pretexoval v profile csplain => DVI a vysledok som
pozrel,
zda(!) sa mi to v poriadku

Je treba skusit to, verim, ze to bude fungovat aj bez akychkolvek dalsich
zasahov.
Ja sam kombinacii TeXnicCenter + (La)TeX doverujem. Zdoraznujem, ze plaintex
nepoznam
a vsetko vyssie uvedene bolo urobene ako rychly pokus, takze za pripadne
chyby
sa vopred ospravedlnujem.

Prijemny zvysok dna.

Dusan Knezo