odsazeni odstavce

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Apr 7 12:37:24 CEST 2006

On Fri, 7 Apr 2006 papricek at seznam.cz wrote:

> eh asi jsem zapomnel vyplnit nadpis, takze jeste jednou:
>
> newenvironment{example}[1]{setlength{leftskip}{2cm} Example:
>    textit{#1}}
> pokud environment takhle odsadim, vsechen dalsi odstavcovy text se mi take
> odsadi, potrebuji odsadit pouze text v tomto environmentu.
>
> dekuji...

Nekde Vam upadl kus definice, neni zrejme, co se ma vykonat na konci
environmentu. Krome toho, TeX lame odstavec jako celek, tj. jedna hodnota
\leftskip se pouzije pro cely odstavec, presneji, pouzije se ta hodnota,
ktera je platna na konci odstavce. Aby Vam ta hodnota nezmizela predcasne
a nemusl jste pamatovat na to, ze odstavec musi koncit uvnitr
environmentu, je dobre v druhem parametru definice explicitne uvest \par.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz