\@ifnextchar a \input

Robert Marik marik at mendelu.cz
Wed Apr 5 10:02:19 CEST 2006

V Tue, 04 Apr 2006 20:05:26 +0100, Petr Dusek napsal(a):

>      Dobry den.
>
>    Vytvoril jsem si tridu, pro kterou predefinovavam nektera makra.
> Potrebuju, aby se \part chovalo jinak, pokud je bezprostredne
> nasledovano makrem \chapter. To jsem vyresil pomoci konstrukce
> \ifnextchar. Jenze ten \chapter muze byt (presneji receno je temer vzdy)
> v inputovanem souboru. Cili nasledujicim znakem neni \chapter, ale \input.
>    Da se nejak donutit LaTeX, aby nejprve provedl ten input, a teprve
> potom testoval ten \@ifnextchar? Predpokladam nejake zapojeni
> \expandafter, ale nevim, jak to do te tridy zapsat (odlozeny prikaz je
> [...]

Mozna by pomohlo testovat nejdriv, jestli to co nasleduje neni \input nebo
\include, pokud ano tak to provest a potom teprve testovat, jestli to co
nasleduje neni \chapter.

Anebo lepsi by mozna bylo pouzit \futurelet a podle toho jestli nasleduje
\input \include nebo \chapter nebo neco jineho tak dal vetvit makro.

No, a ja, pokud bych byl linej a nemel cas a chut nejak slozite
programovat, tak bych si asi misto \part\chapter{nazev kapitoly}
nadefinoval dalsi makro \partchapter a psal bych treba

\part
bla bla bla

\chapter{nazev0}
bla bla

\partchapter{nazev1}
bla bla bla bla

\partchapter{nazev2}
\input text.tex % text kapitoly, bez \chapter na zacatku

Tak jsem tu otazku spravne pochopil a aspon Vas nasmeroval

pekny den, Robert Marik