Re: XEmacs + AUCTeX => pozor, chyba

teta Berta tetaberta at seznam.cz
Wed Apr 5 00:26:46 CEST 2006

> [...]
> nedokazal odpovedet. Existuje nejaky balik, ktery by umoznoval vypocty v
> Latexu?
>
> Priklad:
> zapis: 5*sin45
> a vypis na tiskarnu by byl: 3,535.....
>
> Predstavoval bych si to tak ze jako se pise matematika $...$ tak by byly
> nejake ohraniceni a uvnitr by se provadeli vypocty ktere by se ulozily
> do promene a pak kdekoliv v textu by se vypsaly. Takovy jakysi
> programovaci jazyk v Latexu. I by bylo super kdyby dokazal Latex nacitat
> soubory a znich napr. extrahovat text atd... jde neco podobneho?

Kdysi jsem psal neco na tento zpusob: texove makro \odm[scale]{cislo},
ktere spocte odmocninu celeho cisla na zadany pocet des. mist (scale).
Navic to jako vedlejsi produkt vypisuje postup vypoctu, takze ho lze pouzit
k ilustraci toho algoritmu.
Ukazkovy dokument je k dispozici na

http://berta.borec.cz/download.php?file=download/odm.tex
http://berta.borec.cz/download.php?file=download/odm.ps