Jak dostat české znaky z pdf

Pavel Lisý pali at tmapy.cz
Sun Apr 9 14:20:55 CEST 2006

Dobrý den

potřeboval bych vyřešit problém, na který jsem narazil.

Dělám zpěvník v LaTeXu a potřeboval bych jeho výstup poskytnout i lidem
pracujícím pouze ve windows ve Wordu a spol.

Původně jsem si myslel, že to půjde přes pdflatex, ale má to vážné
úskalí. Výstup je možné správně zobrazit, ale nelze z něj nic zkopírovat
(přes clipboard), resp. kopírovat lze, ale české znaky jsou "rozbité",
tj. diakritika a znak jsou samostatně.

Chápu, že je to asi dáno způsobem, jak tex daný výstup sestavuje, ale
potřebuji výsledky nějak předat pro možnost dalšího zpracování jinými
programy.

Dá se to nějak vyřešit?

Lze k tomu nějak přesvědčit pdftex/pdflatex. Nebo existuje prošlapaná
cesta jinudy? Např. přes konverzi do html, resp. rtf?

Jde mi o to, aby v tom nějakým způsobem zůstala i formátovací informace.

Máte s tím někdo zkušenosti?

Předm díky za typy, jakým směrem se mám v hledání řešení ubírat.

Pavel Lisý