Delení slov

Michal Růžička xruzick7 at fi.muni.cz
Fri Apr 7 11:01:58 CEST 2006

petr.zemanek at gmail.com napsal(a):
> Dobrý den,
> chtel bych poradit, jak mám Miktexu prikázat, aby mi slovo
> $QR$-rozklad rozdelil následujícím zpusobem:
>
> $QR$-
> -rozklad.
>
> Jde vlastne o to, aby se spojovník objevil na konci rádku (jako
> rozdelovník) a na zacátku nového rádku (jako spojovník) - což
> se nedeje. Kdybych to rozdelil sám jako
>
> $QR$- \\ -rozklad
>
> tak nedosáhnu správného zarovnání rádku. Poradte mi prosím.
> Dekuji.
> S pozddravem Petr Zemánek.

Dobrý den,

mělo by fungovat toto:

	$QR$\discretionary{-}{-}{-}rozklad

Příkaz \discretionary{a}{b}{c} říká, že pokud se v tomto místě slovo dělit
nebude, tak se do místa uvedení příkazu vloží obsah parametru "a". Pokud se v
tomto místě slovo dělit bude, tak se vloží na konec řádku za první část slova
obsah parametru "b" a na začátek nového řádku před druhou část slova obsah
parametru "c".

S pozdravem
Michal Růžička