Dotaz zacatecnika

Jaromír Kuben kuben at scova.vabo.cz
Mon Sep 26 09:28:55 CEST 2005

pustofkj at inf.upol.cz napsal(a):

>Dobry den, mel bych takovy zacatecnicky dotaz. V LaTeXu mam definovane
>zahlavi stranek timto zpusobem:
>\pagenumbering{Roman} \pagestyle{fancy} \fancyhf{}
>\renewcommand{\sectionmark}[1]%
>{\markboth{\thesection .\ #1 }{}}%
>\fancyhead[L]{\scshape\leftmark}
>\fancyhead[R]{$\succ$~\thepage~$\prec$}
>\renewcommand{\headrulewidth}{0.5pt}
>a kdyz vlozim na konci dokumentu \printindex, tak mi stranku ocisluje dole
>uprostred. Z jakeho duvodu se to deje, nebo lepe, jak mohu docilit toho,
>aby se to strankovalo podle tohoto predpisu(viz. vyse).
> [...]
Dobry den.
Prikaz \printindex zpusobi nacteni souboru *.ind. Ten obsahuje okoli
theindex.
Kdyz se podivate na jeho definici, zjistite, ze se v nem vyskytuje prikaz
\thispagestyle{plain}. Je tedy treba cele toto okoli prikazem
\renewenvironment
predefinovat a tento prikaz zmenit. Napr. pro tridu report to vypada takto:

\makeatletter
\renewenvironment{theindex}
               {\if at twocolumn
                  \@restonecolfalse
                \else
                  \@restonecoltrue
                \fi
                \columnseprule \z@
                \columnsep 35\p@
                \expandafter\def\csname @currentHref\endcsname{rejstrik.0}%
                \twocolumn[\@makeschapterhead{\indexname}]%
                \@mkboth{\indexname}%
                        {\indexname}%
                \addcontentsline{toc}{chapter}{\indexname}%
                \thispagestyle{plain}\parindent\z@   % Tady zmenit
                \parskip\z@ \@plus .3\p@\relax
                \let\item\@idxitem}
               {\if at restonecol\onecolumn\else\clearpage\fi}
\makeatother

Vzhledem k tomu, ze vsak pouzivate balicek fancyhdr, je lepsi vyuzit
jeho moznosti a pouzit prikaz \fancypagestyle. Ja mam treba

\fancypagestyle{plain}{%
\fancyhf{}%
\fancyhead[RO,LE]{\bfseries\thepage }%
\renewcommand{\headrulewidth}{.4pt}}

Musite tedy nadefinovat, jak se to ma chovat ve stylu stranky plain.
Vy si tam date sve pozadavky.
Podrobny popis je v dokumentaci k fancyhdr.
Mimochodem, totez Vam to muselo delat na zacatku kazde kapitoly.

Zdravi
                   Jaromir Kuben