No subject

Vit Zyka vit.zyka at seznam.cz
Sat Sep 24 00:33:14 CEST 2005

acoma at CENTRUM.CZ wrote:
> Dekuji za pomoc, uz se mi podarilo, diky Vasim radam, obrazek do pdf vlozit.
>
> Cely problem vznikl z toho, ze jsem se v ruznych priruckach docital, ze nejlepsi je pouzit soubor ve formatu eps. Mysleno to bylo ale  asi jen pro postscriptovy soubor.
> Zkousel jsem treba i format gif, ale to take neslo. V mem pripade se jedna o grafiku ve formatu svg, ale neni problem ji prevest do formatu jpg.
> Problemy vznikali z toho, ze jsem nepouzival driver pdftex a zkousel jsem jine formaty nez jpg.
>
> Vysledny dokumet:
>
> \documentclass[11pt,a4wide,fleqn]{report}
> [...]

Vas problem jste vyresil, mel bych ale jeste nekolik rad:

- format SVG je vektorovy, pri jeho konverzi (rasterizaci) do bitmapy
(jpg, gif, png, tiff, ...) ztratite kvalitu (napr. nezavislost na
zvetseni nebo nezavislost na mistu pozorovatele).

- bitmapovy format JPG je komprimovan ztratovou kompresi (cosinova
transformace), ktera je naprosto nevhodna pro carovou grafiku, velmi
nevhodna pro forografie umelych ostrych struktur a nevhodna na cb
fotografie (vzniknou artefakty na hranach a 8x8 pxl hranicich). Proto je
i velmi nevhodny pro rasterizaci SVG dat. (leda pouzit novejsi format
JPG 2000)

- jediny vektorovy format, ktery umi pdftex nacist je PDF (neumi ani
specificke eps z metapostu, jak zde nekdo uvedl; existuji vsak TeX makra
od Hanse Hagena, ktera online takove eps prevedou do nizkourovnovych
operatoru PDF). Ve vasem pripade je tedy jedinym mne znamym rozumnym
zpusobem prevedeni SVG do PDF, jak vam zde radilo jiz nekolik predpisatelu.

- jediny vektorovy format, ktery lze pouzit ve standardnich distribucich
  s TeXem (rozumej ne pdfTeXem) je eps (Encapsulated PostScript).

(- podobne jako lze v pdftexu pouzit vystup z metapostu, tak lze - s
jistymi omezenimi - primo pouzit SVG. Musi se vsak pouzit ConTeXt od
tehoz autora jako zminena makra pro metapost. Sam s tim vsak nemam
zadnou zkusenost.)

S pozdravem
Vit Zyka