Srovnani CS a LM

Karel Piska piska at fzu.cz
Mon Sep 19 15:29:02 CEST 2005

  Vazeni kolegove!

  Vysledky srovnani sirek znaku v CS a LM Type 1 fontech jsem
(analyzoval jsem jen PFB fily, nepouzil ani TFM, ani AFM)
zkopiroval na webovou stranku http://www-hep.fzu.cz/~piska/lm.html
(spise k zacatku), pridal jsem nektere podrobnosti
a zaroven zverejnil i sve navrhy k opravam i zmenam LM.

  Mohl bych pripojit "slovni hodnoceni":

1. Chyby, ktere by mely byt opraveny
Oslash - podle meho nazoru je to BUG v LM!
dollar - vlastne neni dollar ale sterling, navrhuji v LM pro CS zavest
*it|itt.enc.

2. Zcela nezavisle a tedy ruzne navrhy
guillemotleft,guillemotright,ogonek,perthousand (pripadne section a euro)
- vyvoj techto znaku nebyl propojen, neni divu, ze jsou jine.
Nevim, jak by se sjednocovalo ani jak hodne se pouziva.

3. Nekompatibilita
font *vtt10 obsahuje hodne rozdilu;
csinch a csu10 nemaji prime ekvivalenty (csu10 jsem nesrovnaval).

4. Jine zmeny
i,j v csti*/lmri*: tecky jsou vetsi, "j" je sirsi (nevim, kdy a jak k tomu
doslo)

5. Zbyvajici jednotlivosti
althyphen v *csc10 a *r17 (spise me prekvapuji jen male rozdily
v ostatnich fontech)

6. Mozna neuplnost srovnani
nesrovnaval jsem sirky tech znaku z CS, ktere v LM nemaji ekvivalenty.

7. ostatni METRICKE rozdily povazuji ve vetsine za zanedbatelne.

  Aby nedoslo k omylu:
K rozdilum graficke reprezentace znaku se nevyjadruji!

Prosim, oznamte mi, pokud najdete nejake moje i jine chyby a opomenuti.

Zdravi Karel Pi's~ka