azbuka

Marcel Svitalský marcel.svitalsky at centrum.cz
Sun Oct 23 14:31:45 CEST 2005

Alena Kotrbová wrote:
> Dobry den.
>
> Zacinam pracovat s LaTeXem, konkretne pouzivam MikTeX . Mam za ukol doprostred radku ceskeho textu vlozit ctyri slova v azbuce. Nevite nahodou nekdo, jak tento problem co nejednoduseji vyresit? Dekuji.
>
> Alena Kotrbova

Vždyť na to pan Busa již odpovídal. :-) Zkuste něco jako:

\documentclass[a4paper]{article}
\usepackage[cp1250]{inputenc}
\usepackage[czech]{babel}
\usepackage[IL2]{fontenc}
\begin{document}
\font\azbuka = wncyr10

Doprostřed českého text potřebuji vložit tato čtyři slova v~azbuce
{\azbuka skazhite shto eto, tovarish{}chi}, a jsou tam.

\end{document}

Ale ty správné anglické spřežky, jež ve výsledku vytvoří ruské znaky, si
musíte zjistit sama, třeba experimentálně, já jsem je také jen tak tipl
a šč jsem musel oddělit, ačkoli na to jistě existuje nějaká správná
posloupnost ... a stejně už rusky dávno neumím. :-)

Hodně zdaru,
Marcel Svitalský

   Nebojte se šifrování - šifra je jako obálka na dopise.
   Osobní a důvěrné věci také nepíšete na pohlednici.
   GPG public key (ID 0xD98EC83A) fingerprint:
   3BEB 4658 A998 B9B3 3476  AD64 EF87 D0A5 D98E C83A