Instalace TeXlive 2004

Alexandr Malusek Alexandr.Malusek at imv.liu.se
Wed Oct 19 17:44:10 CEST 2005

Pavel Dohnal <xdohnal1 at atlas.cz> writes:

> shrnu to, vetsina rad byla zalozena na tom, ze je na pocitaci
> nainstalovana nejaka stara a nova verze TeXu. To neni mozne, protoze
> jsem nainstalovala na zformatovany disk Linux a hned pote TeXlive, nic
> mezi tim. Takze by tam nemelo byt nic jineho. Promenou TEXMFCNF jsem si
> nastavil na tu spravnou cestu.
> Ty soubory *.fmt se na pocitac dostanou pri instalaci nebo jsou
> generovany dodatecne?

S podobnym problemem jsem se setkal pred asi 2 tydny na obstaroznim
Red Hat Linux release 9.  cslatex hlasil, ze chybi odpovidajici .fmt
soubor.  Ze stejneho CD jsem TeXLive 2004 nainstaloval na SUSE Linux
9.3, ale cslatex tam na stejnem souboru probehl bez problemu.  Nemel
jsem cas ani chut (RH 9 uz je dlouho nepodporovany) se problemem
zabyvat, nicmene jsem zkusil cslatexem prohnat jednoduchy soubor.  K
memu prekvapeni se .fmt soubor automaticky vytvoril.  Pozdeji jsem
narazil na problem, ze nebyl generovan obsah pomoci \tableofcontents,
a tak jsem experimentu na RH 9 zanechal.

Pokud si spravne pamatuji, tak na obou pocitacich byl nainstalovan
nativni TeX.  Pri spousteni jsem ale vzdy nastavil PATH tak, aby se
napred prohlizel adresar s binarnimi soubory TeXLive.  Navic jsem
kontroloval, ze jmena promennych prostredi neobsahuji retezec TEX.

Muj zaver byl, ze s TeXLive 2004 nejaky problem je, ale protoze se me
primo nedotykal, tak jsem ho prestal resit.

Pro uplnost uvadim soubor, ktery spustil generovani .fmt:

\documentclass[10pt,a4paper]{article}
\usepackage{czech}
\usepackage[latin2]{inputenc}
\begin{document}
Hello world.
\end{document}

Na obrazovce se mimo jine vypsalo

pdfetex -ini   -jobname=cslatex -progname=cslatex -translate-file=cp227.tcx
  *cslatex.ini

coz je, IMHO, prikaz pro vygenerovani ceskeho .fmt souboru.

--
A.M.