Instalace TeXlive 2004

Jan Holub holub at fel.cvut.cz
Wed Oct 19 19:27:07 CEST 2005

On Wed, 19 Oct 2005, Pavel Dohnal wrote:

> Dobry den,
> shrnu to, vetsina rad byla zalozena na tom, ze je na pocitaci
> nainstalovana nejaka stara a nova verze TeXu. To neni mozne, protoze
> jsem nainstalovala na zformatovany disk Linux a hned pote TeXlive, nic
> mezi tim. Takze by tam nemelo byt nic jineho. Promenou TEXMFCNF jsem si
> nastavil na tu spravnou cestu.
> Ty soubory *.fmt se na pocitac dostanou pri instalaci nebo jsou
> generovany dodatecne?
> S pozdravem
>  Pavel Dohnal

Ja bych Vam asi doporucil pouzit teTeX primo z distribuce. Budete mit
zavislosti vyresene a nemusite nic resit, cili "Install & play". (Teda
skoro, viz poznamka o chybickach ve FC4 nize.)

Ty formaty si vygenerujete pomoci konfiguracniho programu texconfig. V nem
v sekci formats odkomentujete ceske formaty (cslatex pdflatex csplain
pdfcsplain). Po ukonceni konfiguracniho programu se soubory vygeneruji
automaticky.

U Fedora Core 4 se vsak v teTeXu objevily chybicky.

1. Formaty se vygeneruji do .texmf-var/web2c/ a odtud je musite
    prekopirovat do /usr/share/texmf-var/web2c/. Pak spustite mktexlsr
    aby teTeX hledal ty formaty na spravnem miste.

2. pdfcslatex implicitne generuje .dvi soubor, proto se mu musi nastavit
    \pdfoutput=1, aby generoval primo .pdf soubor.

3. Pri postupu latex -> .dvi -(dvips)-> .ps -(ps2pdf)-> .pdf vysledny .pdf
    sice ma hypertextove odkazy, ale nefunguji. Kliknu na ne v Adobe
    Readeru a nikam me to neposune. Stejny postup na prechozich verzich
    teTeXu funguje bez nejmensich problemu.
    Tento problem se mi nepodarilo vyresit. (Pouzivam
    \usepackage[bookmarks]{hyperref}.)

Pokud Vam tyto problemy nevadi, zkuste primo teTeX. Navic reseni 2/3
problemu mate vyse. Dale predpokladam, ze u dalsi Fedory budou tyto chyby
odstraneny (a nepribydou dalsi), cimz by tento konceptnejsi postup mel byt
bezproblemovy.

Pokud samozrejme neprahnete po necem, co v teTeXu neni a v TeXlive ano.
Sam o nicem takovem nevim.

 	Jan Holub