LM fonty a CSfonty, anketa nazoru

Josef Tkadlec tkadlec at fel.cvut.cz
Thu Nov 24 16:52:39 CET 2005

Myslim, ze bychom se meli snazit, aby cstex zustal v distribucich zachovan.

Co se tyce LM fontu (dekuji vsem, kteri pripravili vzorky), nejsem
nadsen posuny carek doleva. Podstatne vic mi vadi vyska akcentu nad
velkymi pismeny, zvlaste u hacku. Moje pripominky k LM fontum:

* Hacek (striska) nad velkymi pismeny se zda byt zarovnan na carku
nahoru. Protoze je nizsi nez carka, je vznikla mezera dle mne nehezky
velika, chtelo by to alespon zarovnavat na dolni okraj carky (tj. dolni
okraje hacku ci strisky by nebyly vyse, nez dolni okraj carky).

* Ve sklonenych typech pisma hacky utikaji doleva.

* Hacek nad R je moc vpravo.

* Krouzek (nad U) je oproti treba hacku moc nizko. Napriklad "žůžový" ve
smallcaps vypadá tragicky.

* V textu p. Wagnera jsou prave uvozovky za carkou nebo teckou moc
daleko. Chybi kerning levych uvozovek s pismeny jako V, T.

J. Tkadlec