LM fonty a CSfonty, anketa nazoru

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Nov 18 10:47:46 CET 2005

On Fri, 18 Nov 2005, Ondrej Koala Vacha wrote:

> To, ze by tam nejake (defaultni) fonty mely byt snad neni sporu. Otazka
> je, zda to nutne musi byt zrovna cs* fonty. Zamena cs* fontu na jine v
> csplain.tex je prece otazkou chvile.

Jiste, prehodi se par definic a pregeneruje se format, ale TeX je postaven
na myslence, ze stejny dokument se vsude vysadi stejne. To by pak jiz
neplatilo. Navic, clovek s pravym csplainem by napsal:

\font\velkytucny=csbx12
{\velkytucny dulezita poznamka: ... }

Posdlal by to kolegovi, ktery ma take "csplain", ale misto CSfontu ma
LMfonty. Pokud by nemel nainstalovano neco, co by CS premapovalo na LM,
pak by nevytiskl vubec nic. Pokud by to premapovani nebylo reseno
virtualnim fontem, ale jen encoding vektorem pro Type1, nevytvoril by DVI
pouzitelny bez PS vystupu (porad jeste existuji inkoustove tiskarny bez PS
RIPu, pro nez jzou k dispozici ovladace pro tisk z DVI).

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz