Formatovani dokumentu

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Mon May 9 12:27:07 CEST 2005

Dobry den,
   obavam se, ze budete muset napsat trochu vic. Zejmena jaky pouzivate
(hodlate pouzivat) TeXovy format: plainTeX, LaTeX, ........

K!D wrote:

> Jsem zacatecnik v TeXu a chci se zde zeptat, jak zaridit, aby tisknuta
> stranka byla formatu A4 - na sirku, rozdelena do dvou sloupcu.

A opravdu chcete dvousloupcovou sazbu (t.j. treba s obrazky nebo jinymi
prvky pres oba sloupce), nebo jen dve v podstate samostatne strany na jedne
strane papiru?

> Taky se chci zeptat, jak docilim cislovani vzorecku:
> Naprikald chci toto:
>
>                    c^2 = a^2 + b^2                         (XIV.56)
>
> Aby byl vzorec zarovnany uprosted a cislovani bylo vpravo, ve formatu
> rimskych cislic.

V plainu nejsnaze treba takto:
$$ c^2=a^2+b^2 \eqno{\rm (XIV.56)}$$
V LaTeXu, pokud chcete zachovat automaticke cislovani rovnic a pritom
vkladat
treba cislo kapitoly to bude trochu slozitejsi carovani, ale nic co by
neslo udelat.
Musite jen presneji napsat, co vlastne chcete.

>                                                  Dekuji za odpovedi

Preji hodne uspechu s TeXem,

Lubos Kloc