cisla

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Mar 23 14:18:17 CET 2005

On Wed, 23 Mar 2005, Libor Hendrych wrote:

> Dobry den,
>
> nekde v knize pana Olsaka jsem zahledl cisla ruzne posunuta ve vertikalnim
> smeru. Jedna cislice byla posunuta nahoru, druha zase dolu. Mohl by mi
> nekdo, prosim vas, poradit jakym zpusobem se to dela?

Muzete posunout cokoliv pomoci \raise rozmer \hbox{cokoliv} nebo \lower
rozmer \hbox{cokoliv}, mist "rozmer" si doplnte velikost posunu. Pokud
chcete jeste vynulovat vysku a hloubku, aby se nerozpadlo radkovani,
vlozte to do \smash{...}. Primitivy \raise a \lower smite pouzit jen v
horizontalnim rezimu. Pokud jste na zacatku odstavce, nezapomente na
\leavevmode. LaTeX ma pohodlne makro \raisebox s dvema povinnymi a dvema
nepovinnymi parametry.

> Dekuji a preji hezky den
> Libor Hendrych

Zdenek Wagner