\alsoseename

David Necas (Yeti) yeti at physics.muni.cz
Mon Mar 14 12:28:11 CET 2005

On Mon, Mar 14, 2005 at 11:38:56AM +0100, Zdenek Wagner wrote:
> ma nekdo z Vas predstavu, kde se presne ve stadardnich tridach a baliccich
> vyuziva \alsoseename?

Nikde; a navíc je to podle mne chyba v czech.sty, makro se
má jmenovat \alsoname (které je definováno pro ostatní
jazyky, ovšem ani ono se ve standardních třídách nikde
nepoužívá).

> Podle The LaTeX Companion je cesky obsah tohoto
> makra "viz tez", ane v czech.sty v cslatexu je "srvn.".

Mám sice v CS-TeXovém czech.sty \alsoseename jako "viz
také", ne "viz též", význam je ovšem stejný.

Zato "srvn." má jiný význam; pokud by se něco mělo česky
překládat jako "srvn.", tak "cf." (pro které makro
neexistuje), nikoli "see also".

Ohledně hindštiny asi neporadím...

Yeti