enctex a unicode

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Jun 13 09:48:14 CEST 2005

On Mon, 13 Jun 2005, Arnost Stedry wrote:

> no ja pochopitelne nemam unicodovy font
>
> ten prikaz
>
> ttf2tfm gentium.ttf -w gentium at Unicode@
>
> rozkouskuje unicodovy font na kousky po 256 znacich (takze v krajnim pripade mam 256 fontu)
>
> v .map souboru to pak vypada zhruba takto:
>
> gentiumT1 <gentium.ttf <T1-WGL4.enc
> gentium00 <gentium.ttf <gentium00.enc
> gentium01 <gentium.ttf <gentium01.enc
> gentium02 <gentium.ttf <gentium02.enc
>
> pro konkretni kodovani navic muzu udelat dalsi specialni (viz prvni radek), cimz muzu celkem bezbolestne pouzivat babel na prepinani jazyku

> [...]
To asi neni uplne dobry napad. Kdyz si recke znaky namapujete enctexem
tak, ze se prislusne sekvence budou expandovat na neco jako {\greekfont
l}{\greekfont o}{\greekfont g}{\greekfont o}{\grrekfont\lunarsigma}, tak
asi nebude fungovat deleni slov. Prepinac jazyka by mel prepnout i font
(podle nejakeho osmibitoveho kodovani) a TeX uvidi unicodove znaky
prevedene na TeXove, napr. {\greek logoc} (c je lunarni sigma a prvni o
musi mit akcent). Kdyz ovsem napisete napr. {\russian logoc}, dostanete na
vystupu smeti.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz