MIKTeX pod WINXP v DOSemu

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Fri Jul 15 10:47:03 CEST 2005

Dobry den,

za posledny mesiac ma oslovili viaceri kolegovia, ze by chceli prevadzkovat moj
editor (DOSovy) s MIKTeXom pod WINXP a to tak, aby diakritika v editore bola
citatelna a pri pripadnej chybe by tam editor automaticky skocil.

Ja stale pouzivam EMTeX a pisem vacsinou uz len po anglicky v TeXu. Myslel som
si, ze v instalacii najdem prislusnu TCX tabulku a budem vidiet po preklade
spravne diakritiku, lenze taka tam nie je - teda kodovanie WINXP v DOS
emulatore. Tak mi nezostavalo nic ine, nez ju vytvorit. Ak by nahodou niekto
mal zaujem, mozem poslat. Staci ju nakopirovat do ....texmf\web2c a po
"Refresh Now" uz to funguje. Premapovat znaky v editore uz nebol problem.

To, ze editor neskocil na chybu ma trosku prekvapilo. Prva myslienka bola, ze
MIKTeX dajak inac vytvara/oznackuje LOG subor (podla coho skacem v editore),
ale chyba bola oznacena rovnakymi znakmi. Po trasovani programu som potom
zistil, ze MIKTEX "zanecha" iny chybovy kod (zda sa, ze vzdy o jeden mensi, nez
EMTeX). Pri over/underfull        EMTeX 1, MIKTeX 0,
        pri undefined control..   EMTeX 2, MIKTeX 1 .............
Ocakaval som, ze to bude rovnake.

Zdravi
Ladislav Bitto