Preklad terminu 'tagged pdf'

Vit Zyka vit.zyka at seznam.cz
Thu Jan 27 23:26:13 CET 2005

Ondrej Koala Vacha wrote:

> obratil se na me kolega s prekladem terminu 'tagged pdf' z dokumentace
> k OpenOffice. Ma tento termin nejaky zvlastni vyznam, nebo proste znamena
> 'klikaci' pdf? Vyhovuje napr. 'Značkované PDF' ?
>
> dekuji
> --
> Ondrej Koala Vacha

'Tagged PDF' je PDF doplnene o strukturni znacky. Diky nim je pak mozne
rozlisit jednotlive odstavce dokumentu, nadpisy, anotace, ap. Znalost
struktury dokumentu umoznuje jeho preformatovani. To je vyhodne pro
cteni PDF slabozrakymi lidmi nebo na maloobrazovkovych zarizenich jako
jsou PDA.

Cesky termin jsem dosud nevidel. 'Znackovane PDF' se mi vsak libi.
Vystihuje podstatu i puvodni anglicky termin.

Vitek Zyka