Zoufalství z MetaPostu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Jan 21 15:02:23 CET 2005

On Fri, 21 Jan 2005, Petr Mandys wrote:

> Zdravim,
>
> pres MetaPost nejsem zadny odbornik, ale zkusil bych spis nabidnout jinou
> variantu. Pokud jde pouze o vektorizaci podpisu, pak existuji snazsi
> varianty. Napriklad nascanovat podpis ve vysokem rozliseni a pak pouzit
> program potrace (http://potrace.sourceforge.net/). Pouzivali jsme ho pro
> vektorizaci podpisu pro hromadnou korespondenci a vysledek byl zcela
> vyhovujici.

O programu potrace jsem mluvil ve sve prednasce pro CSTUG. Jeho silu jsem
ukazoval na prikladu loga CSTUGu, ktere jsem ghostscriptem prvedl na
bitmapu a tu jsem vektorizoval. Ve slajdech se muzete presvedcit, ze
rozdil od puvodni vektorove podoby (pri pouziti defaultnich parametru pro
vektorizaci) je zanedbatelny. Mam k tomu i nastroje, jak dodatecne
vektorizovany obrazek obarvit v TeXu (kdyz uz je puvodni bitmapa ztracena
a nechceme editovat EPS, prip. chceme vice barevnych variant, ale
nechceme mit vice EPS).

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz