Zoufalství z MetaPostu

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Wed Jan 19 09:46:14 CET 2005

Matej Cepl wrote:

>Dobrý den,
>
>mám problém. Rád bych vytvořil v Metapostu svojí značku a zcela jsem se
>utopil ve vyhlazování rohů křivek (viz. přiložený zdroják Metapostu a
>naskenovaný podpis, který může sloužit jako hrubá představa toho, co bych
>si představoval). Zkoušel jsem {dir nnn}, zkoušel jsem tension, ale nějak
>se furt nedokážu strefit do té správné hladkosti. Dokázal by mě někdo
>nakopnout správným směrem, prosím?

Vzhledem k tomu, ze slibene prilohy chybi, tezko problem posoudit.
Zkusim to tedy vzit jen velmi obecne.
Krivka sestavena z jednotlivych casti vypada hladce tehdy, pokud
v navazujicich bodech ma spolecny smer tecny a stejnou krivost (flexi).
MetaPost se takto chova, pokud to je mozne, "by default".
Pokud mu ale zacnete predepisovat dalsi podminky (dir, tension, ....)
obvykle uz nema dostatek stupnu volnosti a druhou podminku opusti.
Krivka pak vizualne vypada mene "hladka".

Lepsi nez predepisovat dodatecne podminky proto je snazit se
optimalne vybrat body, ktere danou krivku definuji.

S pranim uspechu,

Lubos Kloc