Krouzek pod pismenem

David Jez dave.jez at seznam.cz
Tue Jan 18 14:15:12 CET 2005

  Zdravim,

> [...]
> snadno pausalizovat. Zatimco pod pismenem "l" byva krouzek uprostred,
> pod "r" je zvykem sazet krouzek vice vlevo tak, aby byl umisten pod
> stredem pacicky pismene "r". Takove reseni je typograficky cistsi
> a vypada lepe. Pri sazbe krouzku pod pismeny v kurzive je situace
> jeste horsi: krouzek ma snahu uteci doprava, ackoli my bychom byli
> radeji, kdyby utikal spise doleva. V neposledni rade je nutno v makru
> se vyporadat s tim, ze hloubka krouzku pod pismenem je podstatne
> vetsi, nez kolik by odpovidalo samotne kresbe krouzku.
  Tak nejak, ostatne jako kazdy akcent :-). Proto jsem navrhoval
pridat je do pouzivaneho pisma, spravne opticky vyrovnat a pak neni
problem s tim, jak budou znaky vypadat. Jediny problem je akorat ,,povesit``
je na nejake kodovani a definovat si pro ne makro, ktere bude interpretovat
znak jako \char...
  Mozna je to tim, ze osobne nemam rad obecnou generalizaci jakekoliv
diakritiky metodou ,,vezmi znak a pleskni mu na stred nejaky akcent
a veci dejte se...`` protoze vysledek obvykle nedopadne nejak valne. Udelat
si chvilku cas na editaci pisma se urcite vyplati.

> S pozdravem
>
> Petr Brezina
  David Jez
 E-mail: dave.jez at seznam.cz