Krouzek pod pismenem

Petr Sojka sojka at fi.muni.cz
Fri Jan 14 15:11:05 CET 2005

On Fri, Jan 14, 2005 at 02:47:45PM +0100, Zdenek Wagner wrote:
Vazeni kolegove,
> pri latinkove transliteraci hindstiny a sanskrtu potrebuji krouzek pod r a
> l, stejny, jaky mame v cestine nad u. Definice tohoto akcentu neni
> problem, jde mi jen o to, zda nahodou neni jiz ve standardnim LaTeXu na to
> pamatovano.
V aktualnim seznamu LICR objektu v poslednim vydani LaTeX Companion
krouzky pod pismenem nefiguruji.

> Ja jsem zatim navrhl \R (obdoba pro \r a nevim o pouziti pro
> jiny ucel):
> \DeclareTextCommand{\R}{OT1}[1]
>    {\oalign{\null#1\crcr\hidewidth\char23\hidewidth}}
>
> \DeclareTextCommand{\R}{IL2}[1]
>    {\oalign{\null#1\crcr\hidewidth\char23\hidewidth}}
>
> \DeclareTextCommand{\R}{T1}[1]
>    {\oalign{\null#1\crcr\hidewidth\char6\hidewidth}}

Nahledem do rejstriku teze knihy vidim, ze \R pouziva
babel pro pravolevou sazbu (str. 568).
Pokud chcete znak navrhnout do LaTeXu, zvolil bych (i vzhledem
cetnosti pouziti) delsi deskriptivnejsi standardni nazev.

S pozdravem
--ps