trojuhelniky v LateXu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Jan 14 13:18:36 CET 2005

On Fri, 14 Jan 2005, Josef Tkadlec wrote:

> [...]
> "color" (barvy jsou znaceny ruznymi znaky, nemusim jim zavadet prikazy),
> pro otaceni pouzivam "graphics". Pracuji v prostredi "picture", tisknu
> pres PostScript.
>
> Pro popisy trojuhelniku vyuzivam "pstricks", z nich vlastne jenom prikaz
> "\psclip", kterym "vyriznu" trojuhelnik ze ctverecku. (Prace s barvami
> je jina nez v "color", takze prime malovani barevnych trojuhelniku
> pomoci "\pspolygon*" nefunguje.) Prikaz "\psclip" vyuzivam v mensi mire
> i na orezavani cisel (pokud je chci mit dvoubarevna).

Rozdil je v tom, ze podle balicku color pouzivate \color{barva}, zatimco v
PSTricks se pouziva \barva. Dale se lisi zpusob definice nove barvy. Ja
jsem si to nebyul schopen zapamatovat a navic se mi hodilo, abych si barvu
definoval jen jednou a podle potreby mohl stejny identifikator pouzivat s
PSTricks i color. Udelal jsem si tedy balicek zwcolor.sty, ktery to resi,
mluvil jsem o tom na prednasce pro CSTUG. Balicek, bohuzel, dosud nema
dokumentaci, takze nemuze byt normalne zverejnen. Muzete si vsak z
www.cstug.cz stahnout videozaznam me prednasky a najdete tam link na mou
stranku, kde v souboru prerelease.zip je obsazen i zmineny balicek.
Problem se soucasnym pouzitim graphic(s|x) a PSTricks je take v tom, ze
oba maji makro \scalebox, ale lisi se syntaze.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz