gif -> ps

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Jan 13 12:14:31 CET 2005

On Thu, 13 Jan 2005, Petr Mikulik wrote:

> Funguje to i na gzipovane ps obrazky (tj. kdyz rozdelim soubor na x.ps.bb a
> x.ps.gz)?

To jsem neresil. Drive jsem nevedel o tom, ze mohu vkladat primo eps.gz a
eps.bz2, ale slo by to jednoduse upravit, musi se do mych skriptu pridat
volani gunzip. Nyni vetsinou vkladam EPS ziskane prevodem z TIFF a
nevhodne konstrukce vyhazuje eps2fix.awk, tj. pouziju:

tiff2ps -e2 obrazek.tif | awk -f eps2fix.awk > obrazek.eps

Pak udelam BB pro graphicx pomoci:
awk -f epsbbox.awk -v mode=graphicx *.eps
Nakonec zkomprimuji vsechny obrazky pomoci bzip2 -9v *.eps
Takto vytvorene EPS mi dvips bere bez problemu.
Pokud mam barevne obrazky z gimpu, predradim jeste SCARSE pro konverzi z
RGB do CMYK. Soubor epsbbox.awk (a nekolik dalsich) je v predbezne verzi
mych balicku, o nichz jsem se zminil na sve prednasce v prosinci. Najdete
je na http://icebearsoft.euweb.cz/tex/ (tento odkaz je i na strankach
CSTUGu). Take si muzete stahnout videozaznam me prednasky.

Problemy delaji nektere obrazky vytvorene na Macintoshi, kde jsou data
binarni. Zatim se mi povedlo jedine jejich prevedeni do PDF a pak zpetne
prevedeni na EPS bud komercnim Acrobatem, nebo ghostscriptem (vzal jsem
ps2pdf, opravil jsem defaultni pripony a prepsal jsem -sDEVICE=epswrite).

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz