prezentace v TeXu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Jan 11 12:17:55 CET 2005

On Tue, 11 Jan 2005, Tomas Kapal wrote:

> [...]
> pdftex, musel jsem fotky, ktere jsem chtel pouzit v prezentaci mit v eps
> formatu. Asi je to lame dotaz, ale neprisel jsem jak to udelat jinak.
> Fotky v eps jsou samozrejme vetsi nez ve formatu jpg. A s tim nastal
> hlavni problem, ze po konverzi prezentace do formatu pdf (pomoci
> dvipdfm) se prezentace v pdf stala hodne velka a prohlizeni jednotlivych
> slidu, kde byly fotky se stalo velice zdlouhavym a pro prakticke pouziti
> absolutne nepouzitelne.
> Muzete mi prosim vas nekdo rict, kde jsem udelal chybu nebo jakym

Pokud je PDF urcen pro prezentaci, nema smysl vkladat fotky ve velkem
rozliseni. Pokud pro prevod do PDF pouzivam Distiller, mam nastaven
resampling na 72 dpi. Na obrazovce to sice nevypada vzdy pekne (muj
monitor ma 96 dpi), ale na platne se to nepozna. Neznam dvipdfm, ale vim
bezpecne, ze gs ani pdfTeX resampling nedelaji, musi se to tedy udelat
rucne predem. Argument, ze EPS je vetsi nez JPG, je zavadejici. Level 2
povoluje DCTEncoding, tj. stejnou kompresi, jakou ma JPG. Vetsinou se
pouzije ASCII85Encoding pro ulozeni dat, ale je mozno ukladat i data
binarni. Pak bude rozdil velikosti jen zhruba 300 bajtu na textove
hlavicky. Jde tedy o to, jakym zpusobem EPS vytvorite. Nicmene, kdyz
vlozite nekomprimovane barevne bitmapove obrazky a v gs nebo v Distilleru
si zapnete prislusny parametr, udela se komprese DCT pri prevodu do PDF
automaticky. Mozna se to da prepinat i v dvipdfm.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz