Re: Problém s makrem tabulky

Petr Brezina petr-brezina at volny.cz
Mon Jan 10 23:55:14 CET 2005

Ad Jirka Zeman, 10. 1. 2005, 10:13:58
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

> Dobrý den.
>
> Mám začátečnický :-) problém s tabulkou. Definoval jsem si makro pro
> jednoduchou tabulku:
>

> \def\polozka#1#2{
> \settabs
> \+ \hskip 1cm & \hskip 5cm & \hskip 5cm \cr
> \+ & #1 \hfill & #2 \hfil \cr}
>
> \polozka {Polozka 1} {Hodnota 1}
> \polozka {Polozka 2} {Hodnota 2}
>
> \end
>

> Vše zkončí chybovou hláškou:
> "Forbidden control sequence found while scanning definition of \polozka"
>
> Nevíte někdo kde mám chybu? Děkuji.

Potiz je v tom, ze makro \+ je definovano s prefixem \outer,
takze se nesmi vyskytnout v definici jineho makra.
Problem muzete odstranit tim, ze pred svoji definici makra
\polozka napisete \let\+=\relax a hned za definici makra
\polozka makro \+ znova nadefinujete: \outer\def\+{\tabalign}

S pozdravem

Petr Brezina