prezentace v TeXu

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Wed Jan 5 16:36:26 CET 2005

Jeste par pripominek k tematu:

- Pro pripravu prezentaci v LaTeXu jsou na CTANu tridy "prosper" a
"beamer" a urcite i  dalsi.

- Vystupni format by mel byt PDF, Acrobat Reader je skoro vsude a
umoznuje i animovane
   prechody mezi slajdy. (Neumoznuje ovsem takove saskarny jako
PowerPoint, t.j. ruzne
   prijizdejici a odjizdejici texty ci obrazky, to je ale podle meho
nazoru zbytecne).

- Prosper je starsi, ma docela bohatou sbirku grafickych provedeni (PPR
styly) a pouziva
  PStricks, takze PDF je nutno vyrabet pres dvips a ps2pdf, nelze pouzit
pdfLaTeX.
  Je tam i "ukazkova" prezentace a manual, vse jednoduse zvladnutelne.

- Beamer je novejsi, umoznuje preklad pdfLaTeXem a pouziva k tomu specialne
  vyvinuty graficky balicek. Je tam dobry navod, jak delat prezentace co
se tyce
  obsahu, ale popis jak na to technicky mne pripada mene srozumitelny nez u
  Prosperu. Taky nema tolik predpripravenych grafickych stylu.

Oba balicky umoznuji udelat vysoce kvalitni prezentace, ja pouzivam Prosper
jiz radu let na nejruznejsich mezinarodnich konferencich a sympoziich, a
rozhodne
se nemam za co stydet. Typograficka stranka, zejmena matematiky, je
nesrovnatelne
lepsi nez v PowerPointu.

Jen na okraj: vsechny zminene navody jsou samozrejme anglicky. V te vzorove
prezentaci v Prosperu jsou asi dve tretiny na zacatku TeXovsky program
pro michani
barev, ktery muzete klidne vyhodit. Zbytek - vlastni prezenyace - uz je pak
docela jednoduchy a prehledny. Nenechte se tim odradit.

S pranim uspechu,

               Lubos Kloc