prezentace v TeXu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Jan 5 13:08:04 CET 2005

On Wed, 5 Jan 2005, Petr Valenta wrote:

> zdravicko,
> chystam se udelat prezentaci na obhajobu semestralniho projektu pomoci
> latexu a nikde na webu nemuzu najit nejakou dokumentaci jak na to.
> Vzhledem k tomu,ze nepouzivam windows, tak to nemuzu udelat v
> powerpointu. Nevite nekdo o nejkem clanku, kde je tahle problematika
> resena? Potrebuju,aby prezentace byla na urovni. Diky

1. Ve zpravodajich jsou clanky Vita Zyky, nejmene jeden z nich se tyka i
prezentaci (serial o pdfTeXu)

2. Existuji na to LaTeXove tridy, tusim ze napr. prosper

3. Jde to delat i v LyXu, mozna by se daly pomoci Google najit nejake
priklady

4. Ja sve presentace delam v uplne cistem LaTeXu s vyuzitim vlastniho
balicku pdfhdr (je tam nutno nastavit nekolik parametru, ktere mohu
pripadne poslat). Pro prevod PS->PDF pouzivam bud komercni Distiller ve
Windows, nebo gs v OS/2, oboji funguje stejne. Starsi presentace jsem
delal tak, aby mi to dalo co nejmene prace a pouzival jsem font Helvetica,
nyni pouzivam DynamoGrotesk od pana Storma (je tam vice sirkovych variant,
takze se da vybrat vhodne pismo podle rozsahu textu a velikosti volneho
prostoru). Sve presentace mam jak na http://hroch486.icpf.cas.cz, tak na
http://icebearsoft.euweb.cz, neco je na http://www.os2.cz (Warpstock
2003).

> Petr