Spravodaj; landscape tlac

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Mon Feb 7 16:16:04 CET 2005

Zdenek Wagner wrote:

>dvips podle udaju v config.ps zjisti, ze 297mm,210mm je papir A4 na sirku,
>proto do vysledneho PS souboru vlozi prikazy pro otoceni o 90 stupnu. Melo
>by to tedy fungovat samo, pokud neni neco spatne ve Vasem config.ps.

Obcas tisknu nejaka upozorneni na dvere ci podobne, velkym pismem na A4
"landscape".
V teTeXu (SuSE 8.2) bez jakychkoliv uprav staci:

1) Zmenit \hsize a \vsize, aby odpovidaly tisku na lezato
2) vysazet obsah a prelozit csplainem
3) dvips -t landscape soubor.dvi
4) lpr soubor.ps

System je defaultne nastaven na A4 portrait, nic jsem nemusel upravovat.
(Pokud delam totez v eCS, tisknu rovnou dvi s option /tr3.)

Lubos Kloc