akcenty a indexy

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Fri Feb 4 08:41:07 CET 2005

Dobry den,

On Fri, 4 Feb 2005, Petr Zemanek wrote:

> Dobry den,
> snazim se vysazet dvojitou vlnku nad L a k tomu pridat jeste index (i) v
> matematickem modu pomoci nasledujicich prikazu
>
> \[
> \widetilde{\widetilde {L}}_{n}^{(i)}(u)=n(n-1) \dotsb (n-i+1)u^{(n-i)},
> \]

pridajte {} pred _,   teda .....{L}}{}_{n}.....

Ja som to parkrat pouzil.
Ako pise pan Balda, aj \vphantom je riesenie.

PS: ked sme uz pri indexoch/exponentoch (IE). Zaujimalo by ma, ze ako
zapisujeme IE. Pisat poctivo _{} ^{} (ked je viac nez jeden znak) je
otrava. Pouzivanie makier to trosku urychli. Ja som obetoval nato
v matematickom mode editora dve klavesy (jeden na index, druhy na exp.)
a stlacim ich az po napisani IE.
                                 Napr. a1`  mi da ^{a1} .
Ma niekto lepsi (rychlejsi) navrh?

Zdravi