=?utf-8?q?Vertik=C3=A1ln=C3=AD zarovn=C3=A1v=C3=A1n=C3=AD v tabulk=C3=A1ch??=

wmaster at post.cz wmaster at post.cz
Thu Feb 17 20:31:28 CET 2005

Zdravim vsechny,

v LaTeXu mam tabulku, jejiz zahlavi je zhruba takoveto:

\begin{tabularx}{\textwidth}{|p{.29\textwidth}|*{3}{>{\PBS\centering
}p{.2\textwidth}|}}

(Celkem 4 sloupce, tabulka roztazena pres celou sirku stranky, centrovani
sloupcu s jejich danou velikosti. Vyuzivam k tomu balicek tabularx, ktery
mi prisel vyhovujici).

K uplne spokojenosti bych jeste potreboval, aby kazda bunka byla
centrovana i vertikalne. Obcas se mi stane, ze bunka v prvnim sloupci je
delsi, takze zabere nekolik radku. Bunky v dalsich sloupcich ale v tu
chvili naopak mam kratke, takze jim staci jeden radek. Defaultne se mi to
zarovnava vsechno nahoru bunky. Nevim zda je to spravne typograficky, ale
vizualne mi pripada lepsi, aby ty bunky byly zarovnane vertikalne na stred
bunky.
Neexistuje nejaky trik, jak cele tabulce rict, aby to defaultne
zarovnavala vertikalne na stred?

Dekuji predem za vase namety a napady.

Josef Muller