\righthyphenmin pro slovak.sty

Petr Sojka sojka at fi.muni.cz
Thu Dec 15 18:29:58 CET 2005

On Wed, Dec 14, 2005 at 05:25:09PM +0100, Petr Tesarik wrote:
Ještě jednou zdravím,

> všiml jsem si, že ve slovak.sty z cslatexu se pro slovenštinu
> nastavuje \righthyphenmin=3 (stejně jako pro češtinu), ale v
> babelovském slovak.sty se nastavuje \righthyphenmin=2. Jako poslední
> ten soubor měnila zřejmě Jana Chlebíková v roce 2001, takže
> předpokládám, že je alespoň nějakým způsobem udržován a je to snad
> záměr (?).
>
> Chcem sa spýtať bratov Slovákov, či je to správnejšie v cslatexu,
> alebo v babelu. Čo tedy?

Nejsem sice Slovák, ale odhaduji že je to podobné jako
v češtině, tedy implicitně 3, a v úzkých sloupcích kdy
hrozí obrovské mezislovní mezery se dá slevit na 2.

Navrhuji změnit na 3 a do dokumentace slovak.dtx dát příklad příkazu
do preambule, který změní hodnotu pro dokument na 2.

S pozdravom,
--ps