Gnuplot grafy v LaTeXu

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Tue Dec 6 15:39:34 CET 2005

Vladimír Třebický wrote:

>	Dobrý den.
>
>Já jsem chtěl vytvořit v Gnuplotu graf, ve kterém bych mohl používat TeX
>(včetně jeho fontů), který ve výstupu bude vektorový a v kterém budu
>moci používat libovolné barvy. Možná jsem neprozkoumal dostupnou
>dokumentaci dostatečně důkladně, ale to ve výsledku není důležité --
>takto jsem se alespoň něco naučil sám.

Fonty muzete pouzit i bez TeXu, pokud maji Type1 verzi. Ovsem v moznosti
vysazet
kvalitne treba slozity matematicky vyraz jako popis osy grafu spociva
jedna ze zasadnich
vyhod kombinace gnuplot + MetaPost. A trochu me mrzi, ze Vase ukazka
tyto moznosti
nijak neilustruje.
Mimochodem, ten vektorovy charakter by zaslouzil zminku. Stale znovu
narazim na to, ze
uzivatele zkazeni Wordem a podobnymi vecmi nemaji o vyhodach (ci dokonce
existenci)
vektorovych obrazku ani potuchy.

>Mě šlo spíš o nastínění principu.

Jenze takhle to muze spis odradit. Ne kazdy je ochoten se ucit pouzivat
gnuplot
a jeste navrch MetaPost. A pro vetsinu pripadu samotny gnuplot staci.

>Já se změnu linetype v Gnuplot dokumentaci najít snažil, ale nenašel.
>(Pevně však věřím, že to lze -- nejspíš jednoduše.) Terminál `mp'
>mimojiné moc nastavování neposkytuje. Není potřeba -- právě proto, že si
>každý může zeditovat výsledný METAPOST. Tak jsem to alespoň pochopil já
>(v rámci svých TeX-Gnuplot-METAPOST-typografických znalostech, které se
>nedají ani zdaleka srovnávat se znalostmi průměrného přispěvatele do
>této konference), ale bubu velmi vděčný za jednodušší řešení, případně radu.

Muzete napsat treba
plot sin(x) with lines linetype 3 linewidth 2

Podivejte se do helpu gnuplotu na <style> v prikazu plot, na 'set style'
prikaz a
taky na prikaz 'test'.

>Hezký den,
>V. Třebický.

Rozhodne bych nechtel vzbudit dojem, ze Vas pocin kritizuji. Zastavam
nazor, ze cim
vice dostupnych informaci, tim lepe. Jen si myslim, ze by to slo jeste
dost vylepsit.

S pratelskym pozdravem,

Lubos Kloc