Malicka anketa ohladom CS a LM fontov

Jaromír Kuben kuben at scova.vabo.cz
Thu Dec 1 15:49:26 CET 2005

Dobry den.

Petr Olsak napsal(a):

>Toto chapu jako jednoznacne lobovani pro to, aby byly CSfonty
>odstraneny z TeXovych distribuci. Verim, ze je nyni jasne, proc jsem
>otevrel diskusi o CS a LM fontech. Obavam se, ze tyto nazory vyjadrene
>Petrem Sojkou budou v mezinarodnim TeXovem prostoru interpretovany
>jako nazory nas vsech uzivatelu ceskeho a slovenskeho jazyka. Chtel
>jsem proto nejprve zjistit nazor vas ostatnich.

Mohu zodpovedne prohlasit, ze na sobotni valne hromade CSTUGu nepadla
jedina zminka o snaze vyrazovat CS fonty z nejakych distribuci.
Pouze ja jsem nekolikrat rekl, ze se domnivam, ze vzhledem k velikosti
souboru s CS fonty (a vubec CSTeXem) si myslim, ze se nemusime obavat
nejakeho tlaku na vyrazovani z distribuci. Zatim se totiz nic takoveho
neobjevilo,
mam pocit, ze je to nejaka fama, ktera se zacala bezduvodne rozdmychavat.
Pak Zyka se domniva, ze to mozna vzniklo tim, ze do ConTeXtu byly jako
implicitni zarazeny LM fonty. Proc si to nekdo spojil s vyrazovanim CSTeXu
z distribuci, tezko rict.

A pan Jackowski pri prednasce v jednom miste prohlasil, ze neco takoveho
povazuje za vylucnou zalezitost narodnich LUGu, co chteji a nechteji
v distribucich mit.

Zdravi
                   Jaromir Kuben
                   t.c. predseda CSTUGu