Corel Draw a texovske fonty

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Fri Aug 19 17:47:10 CEST 2005

Michal Svatuska wrote:

> Dobry den,
> pracuji pod Linuxem a kreslim grafy v aplikaci Xmgr, ktera
> umoznuje psat popisy grafu v LaTeXu. Obrazky jsem vyex-
> portoval do vektoroveho formatu postscript a predal kolegum,
> kteri pripravuji poster v Corel Draw pod Windows. Po importu
> obrazku do Corelu nastal problem, protoze Corel ve sve zasobe
> fontu nema texovske fonty a nahrazoval popisy bitmapami. Zak-
> ladni font popisu Computer Modern Roman neboli antikvu (rm)
> jsem nahradil fontem Adobe Times (ptm), ktery odpovida fontu
> Times New Roman obsazenemu v Corelu. Popisy ziskaly vekto-
> [...]

Dobry den i Vam,
Postscript muze mit v sobe vlozene pouzite fonty a v pripade jako je vas
je to vice nez zadouci. Vsechny bezne TeXove fonty existuji v
Type1 (postscript) variante a v novejsich instalacich Linuxu jsou
bezne obsazeny.

Jak primet dvips, aby fonty vkladal uz tady bylo mnohokrat probirano.
Jak k tomu primet Xmgr ovsem nemam tuseni. Zkuste to najit v dokumentaci.
Nebo zjistit, jak funguje proces Xmgr -> TeX -> Xmgr -> PostScript, a
jestli se
pritom vola dvips.

Napriklad obdobny proces pro MetaPost funguje tak, ze fonty sam nevklada.
Vlozi ale pozadavek na font, takze naslednym vlozenim (treba jen jednoho
samotneho) obrazku do TeXu a prohnanim pres dvips dostanete PS soubor s
vlozenym fontem. Mozna by tento postup mohl pomoci i v pripade Xmgr.
(Mozna to bude vyzadovat rucni vlozeni prislusnych poznamek do prvniho PS
souboru.)

Corel by uz pak mel obrazek brat jako celek s jeho vlastnimi fonty a
svoje tam
nevnucovat. Nemam s nim ale zadne zkusenosti, takze nevim, jak korektne se
pri vkladani PS souboru chova.

Preji hodne uspechu,

Lubos Kloc