Vdaka: Re: Zmena rozlisenia z 300 na 1200 dpi

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Aug 11 10:13:42 CEST 2005

On Thu, 11 Aug 2005 Jan.Busa at tuke.sk wrote:

> Dobry den,

> pouzili sme
>
> gswin32 -dNOPAUSE -r1200 -q -dBATCH -sDEVICE=epswrite -sOutputFile=f1.eps
> fig1.eps

> Este ostava otazka, ako zistit, ake dpi ma eps (alebo iny) subor?

S rozlisenim to neni uplne jednoduche. Uvedu ruzne pripady

1. TIFF: rozliseni je uvedeno v hlavickach. Staci otevrit v gimpu nebo ve
photoshopu a podivat se na prislusne informace, z prikazoveho radku je
muzete zjistit programem tiffinfo

2. XCF: rozliseni je v hlavickach, ukaze ho gimp

3. Jine bitmapove formaty: nektere maji rozliseni v hlavickach, nektere
nikoliv. Gimp ma svuj default, ktery si nastavite v preferencich. Pokud se
nenajde rozliseni, pouzije se nastaveny defaul

Poznamka: velikost bitmapovych obrazku lze menit dvema zpusoby: resample a
resize. resample skutecne prepocita obrazek na jinou velikost opri
zachovani rozliseni, resize zmeni rozliseni tak, aby se dosahlo pozadovane
velikosti v odpovidajicich jednotkach (cm, inch apod.). Skutecny
resampling se pak provede v ovladaci zarizeni pri tisku

4. EPS: Zde je situace znacne komplikovana. Pokud je obrazek ciste
vektorovy, pak je vlastne nezavisly na rozliseni a muzete s klidnym
svedomim tvrdit, ze ma pozadovane rozliseni. Pokud obsahuje pouze jediny
bitmapovy objekt, pak musite zkontrolovat parametry predavane operatoru
image resp. imagemask resp. colorimage. Musite najit velikost obrazku v
pixelech, prepocitat jej podle transformacni matice u prislusneho
operatoru a podle matice v currenttransform, tim zjistite skutecne
rozliseni. EPS ovsem muze obsahovat vice bitmapovych objektu a kazdy muze
mit jine rozliseni. Pokud nepouzivate operator image ve verzi Level 2 se
zapnutym << ... /Interpolate true ... >>, pak pouhy resampling
ghostscriptem na 1200 dpi nepovede k zadnemu zvyseni kvality a ovladac
vystupniho zarizeni to udela stejne, mozna i lepe. V takovem pripade
existuje jedine reseni: vygenerovat EPS znovu z prvotnich zdroju. Pokud
potrebujete udelat bitmapu (PNG, TIFF, apog) z vektoroveho PS ci EPS, pak
skutecne dobre funguje uvedena metoda s parametrem -r a zadanym
rozlisenim, jinak je to ovsem pouze "aby se vlk nazral a koza zustala
cela".

>   Vdaka a prijemny den
>
>           Jano Busa

Zdenek Wagner