variabilni tvar stranek

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Apr 15 11:42:34 CEST 2005

On Fri, 15 Apr 2005 fischerc at itam.cas.cz wrote:

> Dobry den
> jak by slo v LaTeXu definovat ruzne rozlozeni textu na strankach?
> Myslim tim moznost menit sirku, vysku textu na strance, velikost
> zahlavi a zapati.
>
> Konkretne mi jde o moznost vkladat do do zahlavi ci zapati ruzne velke
> obrazky.
>
> Mozna by to bylo mozno resit pomoci rady "thispagestyle" - (pokud
> pagestyle zahrnuje velikost textu), ale nenasel jsem, jak se pagestyle
> definuje.

Pokud chcete \thispagestype{mujstyl}, potrebujete definici:

\def\ps at mujstyl{%
  \def\@oddhead{zahlavi na liche strane}%
  \def\@evenhead{zahlavi na sude strane}%
  \def\@oddfoot{zapati na liche strane}%
  \def\@evenfoot{zapati na sude strane}}

Se zmenou vysky textu a vysky zahlavi/zapati to nebude snadne. Radeji bych
to resil tak, ze bych obrazky vkladal do plovouciho prostredi se
specifikaci [t] nabo [b] a overil bych si, ze se na prislusnou stranku
skutecne vejde. Pomoci float.sty bych si pro tento ucel nadefinoval novy
typ plovoucich objektu, abych vyloucil interakce s ostatnimi floaty. Bude
to dost rucni prace. Pokud byste to chtel automatizovat, asi by to chtelo
dost velke zasahy do \output rutiny, coz neni v LaTeXu trivialni
zalezitost.

> S diky a pozdravem,
> Cyril

Zdenek Wagner