Nove instalacie TeXu

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Fri Apr 15 08:27:07 CEST 2005

Dobry den,

On Thu, 14 Apr 2005, Vit Zyka wrote:

> No, ani ja jsem se s podobnymi problemy nesetkal a tak bych napsal, ze
> vase odstavce spise svedci o tom, ze jste si neprohlidl to, co vam M$
> vygeneroval nebo nekdo poslal jako EPS. Pomrsenych EPS jsem jiz videl
> bezpocet a obycejne stacil textovy editor k jejich naprave.

No, ja som sa tiez stretol s podobnymi problemami vlani. Chcel som
niektore obrazky z WORDU (alebo scanovane upravit) dajak dostat do
TeXu. Nechcelo sa mi studovat mozno 1000 strankovy manual PS, aby
som zistoval, ze co mam z toho PS suboru vyhodit, menit, opravit,
pridat....., aby som to videl v TeXu. To co mame opravovat atd. sa
asi meni z ovladaca na ovladac. Takze uspokojil som s tymto:
 vytlacim do PS ako archive -> otvorim v GSView a tam PS->EPS.
Takto mi to prejde cez TeX->DVIPS->GSView bez dalsieho zasahu (a to
pouzivam predpotopne verzie TeXu a DVIPS).

Na druhej strane, moj obdiv patri ludom, ktori dokazu vsetko nastudovat,
osetrit, opravit....

So svojimi PS/EPS subormi nemam ziadne problemy uz sedem rokom.
Generujem ich vlastnym programom zo specialneho grafickeho suboru,
ktory vytvaram vo FORTRANE.

Stretol som sa iba s jednym malickym problemom s operatorom
setlinecap. Mam vo zvyku niektore detaily obrazka pozriet aspon 1200DPI.
Tak som vsimol, ze niekedy setlinecap nezabera spravne. Konkretne
na plne ciary OK, ale ked zmenim setdash, tak niekedy nezakonci ciaru
s aktualnym setlinecap. Najprv som si to osetril tak, ze som nepatrne
menil dlzky medzery a ciary (napr. pri ciarkovanej ciare).

setlinecap ma tri hodnoty (0, 1, 2). 0 normalne zakoncenie ciary,
1 zakoncenie polkruhom, 2 zakoncenie polstvorcom.

Nastavim 0 setlinecap, a setdash tak, aby mi kreslil 1mm ciaru, a
1mm medzeru. Vsimol som si, ze niekedy niektora z ciar ma z lava 0 a
sprava 1 setlinecap. Pricom len kreslim 0 0 moveto 200 200 lineto.
Az neskor som zistil, ze sa tak sprava pri urcitom setlinejoin, takze
uz to viem osetrit ako tak.

> Vase vagni obvinovani dvips a jinych programu z neschopnosti nacitat EPS
> mi prijde ponekud troufale. Co takhle k tem silnym slovum pripojit
> nejaky konkretni bug report?

Ja som nezbadal, ze by obvinoval DVIPS (a ine), ale ze je zrejme
rozcarovany, ze z WORDU (a z inych) je niekedy tazke a pracne dostat
korektne obrazok do TeXu.

Zdravi
Ladislav Bitto